::: Experts klassiske “Fatal fejl” af en dødsdømt medarbejder:::
Du er fyret! Denne kortfattede udtryk forekommer mere frygt i hjertet af den arbejdende mand end nogen anden. Hvorfor er det så, at mange velmente og rimeligt kloge fagfolk hører disse ord kronisk hele deres karriere trods alle anstrengelser? Nedenfor er de top 10 selvdestruktive arbejdsplads vaner for at bringe ens levetid på jobbet.
Selv med denne lille mængde af indsigt, kan mange håbefulde fagfolk lære at opretholde deres gode stående på arbejdspladsen og faktisk excel på job i stedet for selvdestruerende. Personaleomsætningen gør ondt ikke kun de modtager deres walking papirer, men arbejdsgiverne, som godt, fordi det er et dyrt, gennem undgåelige, regning.
Med dette i tankerne, serie “Labor tabere” kan drage fordel af at kende disse 10 vigtigste mÃ¥der at fÃ¥ din egen dÃ¥se:
1. ikke at have et liv plan – alle meget succesfulde mennesker har en klar liv plan, uanset om udenad eller faktisk skrevet. De oprette det, massere det og henvise til det ofte.
2. ikke holder din dygtighed sæt aktuelle-business landskab er skiftende og der er større efterspørgsel efter arbejdspladser end udbuddet. Ikke opholder sig på linje med kolleger og de kappes om din job vil være en deathnell.
3. undlade at levere resultater – vinderne i erhvervslivet ved at det handler om ansvarlighed. Dem, som havnen en følelse af retten til simpelthen at have lagt frem indsats, uanset resultatet af disse anstrengelser, er garanteret til at falde af i svinget.
4. forvirrende effektivitet med effektivitet – dem, der tror, at kommunikere via e-mail erstatter behovet for at rent faktisk at tale med mennesker omkring dem undlader at erkende betydningen af personligt tilslutning med andre i dag er stærkt automatiseret, og teknologiske miljø. Kommunikere i person så vidt muligt er afgørende for succes-søgende.
5. at tro at du er uerstatteligt-der er ikke plads til “divas” pÃ¥ arbejdspladsen. SÃ¥ snart du overbevise dig, at du og kun du kan gøre job “rigtige”, vil din stjerne sikkert begynde at falde.
6. at kende alle svarene-det gamle mundheld er stadig sandt: viden er magt. Bekendende at vide det hele kan let stagnere en karriere. Vindere fortsat uophørligt interesseret i at lære nye idéer og tilgange.
7. omkring dig selv med “brown-nosers” – tabere som at have folk fortælle dem hvordan smart de er, hvorvidt det er sandt, mens succesfulde ledere og andre fagfolk acceptere og fremme intelligens og kreativitet i andre.
8. glemmer at give kredit til andre – tabere uhensigtsmæssigt tage fuld kredit for positive begivenheder trods hjælp eller input modtaget af andre, mens vinderne give kredit, hvor kredit skyldes. Tabere uundgåeligt høster hvad de sår.
9. undlade at self fremme-Bragging er én ting, men at lade kolleger i hele din branche kender din succes gennem casestudier, fremme bulletiner, eller andre sådanne værktøjer er helt en anden. Tabere undlader ofte at anerkende betydningen af at lade andre vide om deres succeser, eller gå om det på helt forkerte måde.
10. taber perspektiv-intuitiv business mennesker erkender, at trods deres bedste forsøg på at gøre alting rigtigt, nogle gange de nærmer vejspærringer og søge råd og perspektiv af en respekteret ven, kollega eller endda en business coach. Dem, der undlader at erkende deres mangler er bestemt til arbejdsløshed linje.